Všeobecné podmienky
Obsah:
Článok 1 - Definície
Článok 2 - Identita podnikateľa
Článok 3 - Použiteľnosť
Článok 4 - Ponuka
Článok 5 - Zmluva
Článok 6 - Právo na odstúpenie od zmluvy
Článok 7 - Náklady v prípade odstúpenia
Článok 8 - Vylúčenie práva na odstúpenie
Článok 9 - Cena
Článok 10 - Zhodnosť a záruka
Článok 11 - Dodanie a vykonávanie
Článok 12 - Dlhodobé transakcie: trvanie, zrušenie a predĺženie
Článok 13 - Platba
Článok 14 - Reklamačný poriadok
Článok 15 - Spory
Článok 16 - Doplňujúce alebo odlišné ustanovenia
Článok 1 - Definície
V týchto podmienkach sa rozumie pod:
- Lehota na rozmyslenie: obdobie, počas ktorého môže spotrebiteľ uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy;
- Spotrebiteľ: fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci vykonávania povolania alebo podnikania a uzatvára zmluvu na diaľku s podnikateľom;
- Dňom: kalendárnym dňom;
- Dlhodobá transakcia: zmluva na diaľku týkajúca sa série produktov a/alebo služieb, pri ktorej sa dodávacie a/alebo odberové povinnosti časovo rozkladajú;
- Trvalý nosič údajov: akékoľvek médium, ktoré umožňuje spotrebiteľovi alebo podnikateľovi uchovávať informácie, ktoré sú mu osobne určené, spôsobom, ktorý umožňuje budúce konzultácie a nezmenenú reprodukciu uložených informácií.
- Právo na odstúpenie: možnosť pre spotrebiteľa vzdať sa zmluvy na diaľku v lehote na rozmyslenie;
- Modelový formulár: modelový formulár pre odstúpenie, ktorý podnikateľ poskytuje, aby ho mohol spotrebiteľ vyplniť, ak sa chce vzdať svojho práva na odstúpenie.
- Podnikateľ: fyzická alebo právnická osoba, ktorá ponúka produkty a/alebo služby na diaľku spotrebiteľom;
- Zmluva na diaľku: zmluva, pri ktorej sa v rámci systémovo organizovanej predajnej štruktúry podnikateľom na diaľku produktov a/alebo služieb, až do uzavretia zmluvy, používa výhradne jedna alebo viac techník na diaľkovú komunikáciu;
- Technika na diaľkovú komunikáciu: prostriedok, ktorý sa môže použiť na uzavretie zmluvy, bez toho, aby sa spotrebiteľ a podnikateľ súčasne zišli v tej istej miestnosti.
- Všeobecné podmienky: nasledujúce Všeobecné podmienky podnikateľ.
Článok 2 - Identita podnikateľa
Štatutárny názov: My Steel BV
Obchodný názov: My Steel
Adresa prevádzky: Energieweg 35 5422 VM Gemert
Telefónne číslo: 0492-745200, v pracovných dňoch dostupné od 8:00 do 16:30 a v piatok od 8:00 do 16:00.
Emailová adresa: info@mysteel.nl
KvK-číslo: 81444982
Číslo identifikácie DPH: NL862095189B01
Článok 3 - Použiteľnosť
- Tieto všeobecné podmienky sú aplikovateľné na každú ponuku podnikateľa a na každú uzavretú zmluvu na diaľku a objednávky medzi podnikateľom a spotrebiteľom.
- Pred uzavretím zmluvy na diaľku bude spotrebiteľovi poskytnutý text týchto všeobecných podmienok. Ak to nie je rozumne možné, bude pred uzavretím zmluvy na diaľku uvedené, že všeobecné podmienky sú prístupné na nahliadnutie u podnikateľa a na žiadosť spotrebiteľa budú čo najskôr zaslané zdarma.
- Ak je zmluva na diaľku uzavretá elektronicky, môže byť v odlišnosti od predchádzajúceho odseku a pred uzavretím zmluvy na diaľku poskytnutý text týchto všeobecných podmienok spotrebiteľovi elektronicky takým spôsobom, aby si ho mohol spotrebiteľ jednoducho uložiť na trvalý nosič údajov. Ak to nie je rozumne možné, bude pred uzavretím zmluvy na diaľku uvedené, kde môžu byť všeobecné podmienky prístupné elektronicky a že na žiadosť spotrebiteľa budú zaslané elektronicky alebo iným spôsobom bezplatne.
- V prípade, že okrem týchto všeobecných podmienok sú tiež platné osobitné podmienky pre produkty alebo služby, budú druhý a tretí odsek primerane aplikovateľné, a spotrebiteľ sa v prípade protichodných všeobecných podmienok môže vždy odvolávať na platné ustanovenie, ktoré je pre neho najvýhodnejšie.
- Ak je jedno alebo viac ustanovení v týchto všeobecných podmienkach kedykoľvek úplne alebo čiastočne neplatné alebo neplatné, zmluva a tieto podmienky zostanú v platnosti s tým, že dané ustanovenie bude rýchlo nahradené dohodou, ktorá čo najviac zodpovedá pôvodnému obsahu.
- Situácie, ktoré nie sú upravené týmito všeobecnými podmienkami, sa posudzujú „podľa ducha“ týchto všeobecných podmienok.
- Nejasnosti ohľadom výkladu alebo obsahu jedného alebo viacerých ustanovení našich podmienok sa majú vykladať „podľa ducha“ týchto všeobecných podmienok.
Článok 4 - Ponuka
- Ak má ponuka obmedzenú dobu platnosti alebo sa uskutočňuje za podmienok, uvedie sa to výslovne v ponuke.
- Ponuka je nezáväzná. Podnikateľ je oprávnený ponuku meniť a prispôsobovať.
- Ponuka obsahuje čo najúplnejší a najpresnejší popis ponúkaných produktov a/alebo služieb. Popis je dostatočne podrobný na to, aby umožnil spotrebiteľovi dobre zhodnotiť ponuku. Ak podnikateľ používa obrázky, sú to pravdivé zobrazenia ponúkaných produktov a/alebo služieb. Zjavné chyby alebo zjavné omyly v ponuke nezaväzujú podnikateľa.
- Všetky obrázky, špecifikácie a údaje v ponuke sú indikácie a nemôžu byť dôvodom na náhradu škody alebo zrušenie zmluvy.
- Obrázky pri produktoch sú verné zobrazenia ponúkaných produktov. Podnikateľ nemôže zaručiť, že zobrazené farby presne zodpovedajú skutočným farbami produktov.
- Každá ponuka obsahuje tie informácie, ktoré spotrebiteľovi jasne ukazujú, aké práva a povinnosti sú spojené s akceptovaním ponuky. To sa týka najmä:
• ceny vrátane daní;
• prípadných nákladov na dodanie;
• spôsobu, akým sa zmluva uzatvorí a aké úkony sú na to potrebné;
• uplatnenia sa práva na odstúpenie;
• spôsobu platby, dodania a vykonávania zmluvy;
• lehoty na prijatie ponuky alebo lehoty, v rámci ktorej podnikateľ zaručuje cenu;
• výšky tarifu za diaľkovú komunikáciu, ak sú náklady na používanie techniky diaľkovej komunikácie vyčíslené na inej základne, ako je obvyklá základná tarifa pre použité komunikačné prostriedky;
• či bude zmluva po jej uzatvorení archivovaná a ak áno, akým spôsobom sa k nej spotrebiteľ môže dostať;
• akým spôsobom si spotrebiteľ môže, pred uzatvorením zmluvy, skontrolovať a - ak si to praje - opraviť údaje, ktoré uviedol v súvislosti so zmluvou;
• prípadnými inými jazykmi, v ktorých, okrem holandčiny, môže byť zmluva uzatvorená;
• etickými normami, ktorým sa podnikateľ podriadil a spôsobom, akým si ich spotrebiteľ môže pozrieť elektronicky; a
• minimálnej dobe zmluvy na diaľku v prípade dlhodobej transakcie.
• dostupné veľkosti, farby, druh materiálov.
Článok 5 - Zmluva
- Zmluva sa uzatvára, s výhradou ustanovení v odseku 4, v okamihu prijatia ponuky spotrebiteľom a splnenia podmienok, ktoré sú s tým spojené.
- Ako spotrebiteľ prijme ponuku elektronicky, podnikateľ bezodkladne elektronicky potvrdí prijatie akceptácie od ponuky. Pokiaľ podnikateľ nepotvrdil prijatie tejto akceptácie, môže spotrebiteľ zmluvu zrušiť.
- Ak sa zmluva uzatvára elektronicky, podnikateľ prijme primerané technické a organizačné opatrenia na zabezpečenie elektronického prenosu údajov a zabezpečí bezpečné webové prostredie. Ak spotrebiteľ môže platiť elektronicky, podnikateľ zohľadní primerané bezpečnostné opatrenia.
- Podnikateľ sa môže - v rámci zákonných rámcov - informovať, či spotrebiteľ môže splniť svoje platobné povinnosti, ako aj o všetkých faktoch a faktoroch, ktoré sú dôležité pre zodpovedné uzavretie zmluvy na diaľku. Ak má podnikateľ na základe tohto skúmania dobré dôvody na to, aby zmluvu neuzavrel, má právo odmietnuť objednávku alebo žiadosť s odôvodnením alebo podrobiť realizáciu zvláštnym podmienkam.
- Podnikateľ pri produkte alebo službe spotrebiteľovi najskôr zašle nasledujúce informácie, písomne alebo takým spôsobom, aby si ich spotrebiteľ mohol prístupným spôsobom uložiť na trvalý nosič údajov:
a. navštívená adresa prevádzky podnikateľa, kde sa môže spotrebiteľ obrátiť s reklamáciami;
b. podmienky, za ktorých a spôsob, akým môže spotrebiteľ uplatniť právo na odstúpenie, prípadne jasné oznámenie o vylúčení práva na odstúpenie;
c. informácie o zárukách a existujúcej službe po kúpe;
d. údaje uvedené v článku 4 odseku 3 týchto podmienok, pokiaľ podnikateľ tieto údaje nebol už pred realizáciou zmluvy poskytol spotrebiteľovi;
e. požiadavky na zrušenie zmluvy, ak má zmluva trvanie dlhšie ako jeden rok alebo má neurčitú dobu. - V prípade dlhodobej transakcie sa ustanovenie v predchádzajúcom odseku vzťahuje len na prvú dodávku.
- Každá zmluva sa uzatvára pod podmienenými slobodnými podmienkami dostupnosti príslušných produktov.
Článok 6 - Právo na odstúpenie
Pri dodaní produktov:
- Pri kúpe produktov má spotrebiteľ možnosť zrušiť objednávku bez udania dôvodu v lehote 14 dní. Táto lehota na rozmyslenie začína dňom nasledujúcim po prijatí produktu spotrebiteľom alebo vopred určeným a podnikateľovi oznámeným zástupcom.
- Počas lehoty na rozmyslenie bude spotrebiteľ s produktom a obalom zaobchádzať starostlivo. Produkt rozbalí alebo použije len do tej miery, aby mohol posúdiť, či si produkt želá ponechať. V prípade, že sa rozhodne využiť svoje právo na odstúpenie, vráti produkt s všetkým dodaným príslušenstvom a - ak to bude rozumne možné - v pôvodnom stave a balení podnikateľovi v súlade s rozumnými a jasnými pokynmi poskytnutými podnikateľom.
- Ak chce spotrebiteľ uplatniť svoje právo na odstúpenie, je povinný o tom informovať podnikateľa do 14 dní po prijatí produktu. Oznámenie sa musí uskutočniť prostredníctvom modelového formulára. Po tom, čo spotrebiteľ oznámil, že chce uplatniť svoje právo na odstúpenie, je povinný vrátiť produkt do 14 dní. Spotrebiteľ musí dokázať, že dodané veci boli včas vrátené, napríklad prostredníctvom dokladu o zaslaní.
- Pokým spotrebiteľ po uplynutí lehôt uvedených v odseku 2 a 3 neoznámil, že chce uplatniť svoje právo na odstúpenie resp. nevrátil produkt podnikateľovi, je kúpa faktom.
Pri dodaní služieb:
- Pri dodaní služieb má spotrebiteľ možnosť zrušiť zmluvu bez udania dôvodu po dobu najmenej 14 dní, počnúc dňom uzatvorenia zmluvy.
- Na uplatnenie práva na odstúpenie sa spotrebiteľ riadi primeranými a jasne uvedenými pokynmi od podnikateľa v ponuke a/alebo najneskôr pri dodaní.
Článok 7 - Náklady v prípade odstúpenia
- Ak spotrebiteľ uplatní svoje právo na odstúpenie, najviac náklady na vrátenie hradí on sám.
- Ak spotrebiteľ zaplatil čiastku, podnikateľ túto čiastku vráti čo najskôr, najneskôr do 14 dní po odstúpení. Toto sa uskutoční s podmienkou, že produkt bol už prijatý predajcom alebo sú predložené doklady o úplnom vrátení. Vrátenie platby sa uskutoční rovnakou metódou platby, ktorú spotrebiteľ použil, pokiaľ spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s inou metódou platby.
- Ak je produkt poškodený alebo obal viac poškodený, ako je potrebné na vyskúšanie produktu, môžeme vám túto zníženú hodnotu produktu účtovať. Zaobchádzajte so produktom opatrne a zabezpečte, aby bol pri vrátení dobre zabalený.
- Spotrebiteľ nemôže byť zodpovedný za zníženie hodnoty produktu, ak podnikateľ neposkytol všetky zákonom stanovené informácie o práve na odstúpenie pred uzatvorením zmluvy.
Článok 8 - Vylúčenie práva na odstúpenie
- Podnikateľ môže vylúčiť právo spotrebiteľa na odstúpenie pre produkty, ako sú opísané v odseku 2 a 3. Vylúčenie práva na odstúpenie platí len v prípade, že to podnikateľ jasne uviedol v ponuke, aspoň včas pred uzatvorením zmluvy.
- Vylúčenie práva na odstúpenie je možné len pre produkty:
a. ktoré podnikateľ vyrobil podľa špecifikácií spotrebiteľa, ako sú produkty na mieru;
b. ktoré sú jasne osobného charakteru;
c. ktoré zo svojej podstaty nemôžu byť vrátené;
d. ktoré rýchlo môžu podliehať skaze alebo znehodnoteniu;
e. ktorých cena je viazaná na kolísania na finančnom trhu, na ktorý podnikateľ nemá vplyv;
f. pre jednotlivé noviny a časopisy;
g. pre audio a video záznamy a počítačový softvér, z ktorého spotrebiteľ rozbalil pečat; - Vylúčenie práva na odstúpenie je možné len pre služby:
a. súvisiace s ubytovaním, dopravou, reštauračnými službami alebo voľnocasovými aktivitami, ktoré sa uskutočnia na určité datum alebo v určitom období;
b. ktorých dodanie so súhlasom spotrebiteľa začalo pred uplynutím lehoty na rozmyslenie;
c. súvisiace s týmito stávkami a lotériami.
Článok 9 - Cena
- Počas doby platnosti uvedenej v ponuke sa ceny ponúkaných produktov a/alebo služieb nezvyšujú, okrem zmeny cien v dôsledku zmien v sadzbách DPH.
- Na rozdiel od predchádzajúceho odseku môže podnikateľ ponúkať produkty alebo služby, ktorých ceny sú viazané na kolísania na finančnom trhu a na ktoré podnikateľ nemá vplyv, s variabilnými cenami. Táto väzba na kolísania a skutočnosť, že prípadne uvedené ceny sú orientačné ceny, budú v ponuke uvádzané.
- Zvýšenia cien do 3 mesiacov po uzavretí zmluvy sú povolené iba v prípade, že sú výsledkom zákonných predpisov alebo ustanovení.
- Zvýšenia cien po 3 mesiacoch po uzavretí zmluvy sú povolené iba v prípade, že podnikateľ na to dohodol a:
a. sú výsledkom zákonných predpisov alebo ustanovení; alebo
b. spotrebiteľ má právo zrušiť zmluvu ku dňu, kedy zvýšenie ceny začne platiť. - V ponuke produktov alebo služieb uvedené ceny sú vrátane DPH.
- Všetky ceny sú s výhradou chýb v tlači a typografických chýb. Za následky chýb v tlači a typografických chýb neprijímame zodpovednosť. V prípade chýb v tlači a typografických chýb nie je podnikateľ povinný dodať produkt za chybnú cenu.
Článok 10 - Zhodnosť a záruka
- Podnikateľ zaručuje, že produkty a/alebo služby sú v súlade so zmluvou, špecifikáciami uvedenými v ponuke, rozumnými požiadavkami na kvalitu a/alebo použiteľnosť a platnými zákonnými ustanoveniami a predpismi k dátumu uzavretia zmluvy. Ak sa dohodne, podnikateľ tiež zaručuje, že produkt je vhodný na iné ako bežné použitie.
- Záruka poskytnutá podnikateľom, výrobcom alebo dovozcom neovplyvňuje zákonné práva a nároky, ktoré môže spotrebiteľ voči podnikateľovi uplatniť na základe zmluvy.
- Ako vady alebo nesprávne dodané produkty je potrebné nahlásiť podnikateľovi písomne do 4 týždňov od doručenia. Vrátenie produktov sa musí uskutočniť v pôvodnom balení a v novom stave.
- Záručná lehota podnikateľa zodpovedá lehote záruky výrobcu. Podnikateľ však nie je zodpovedný za konečnú vhodnosť produktov na akékoľvek individuálne použitie spotrebiteľom, ani za akékoľvek rady týkajúce sa použitia alebo aplikácie produktov.
- Záruka sa nevzťahuje, ak:
• spotrebiteľ sám opravil a/alebo upravil dodané produkty alebo dal opraviť a/alebo upraviť ich tretím osobám;
• dodané produkty boli vystavené abnormálnym podmienkam alebo inak nezodpovedne zachované alebo v rozpore s pokynmi podnikateľa a/alebo zaobchádzali s obalom;
• nedostatok je úplne alebo čiastočne výsledkom predpisov, ktoré stanovila alebo stanoví vláda týkajúce sa povahy alebo kvality použitých materiálov.
Článok 11 - Dodanie a vykonávanie
- Podnikateľ si zachováva maximálnu starostlivosť pri prijímaní a vykonávaní objednávok produktov a pri posudzovaní žiadostí o poskytnutie služieb.
- Miesto dodania je adresa, ktorú spotrebiteľ oznámil podniku.
- Podnikateľ, pri dodržaní toho, čo je uvedené v odseku 4 tohto článku, vykoná prijaté objednávky bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní, pokiaľ spotrebiteľ nesúhlasil s dlhšou dodacou lehotou. Ak dodanie nastane s oneskorením, alebo ak sa objednávka môže vykonať iba čiastočne, spotrebiteľ o tom obdrží oznámenie najneskôr 30 dní po tom, čo zadal objednávku. V takom prípade má spotrebiteľ právo zrušiť zmluvu bez nákladov. Spotrebiteľ nemá právo na náhradu škody.
- Všetky dodacie lehoty sú orientačné. Spotrebiteľ si nemôže nárokovať práva na akékoľvek uvedené lehoty. Prekročenie lehoty nezakladá právo spotrebiteľa na náhradu škody.
- V prípade zrušenia podľa odseku 3 tohto článku podnikateľ vráti sumu, ktorú spotrebiteľ uhradil, čo najskôr, najneskôr do 14 dní od zrušenia.
- Ak sa dodanie objednaného produktu ukáže byť nemožným, podnikateľ sa vynasnaží zabezpečiť náhradný produkt. Najneskôr pri dodaní bude jasným a zrozumiteľným spôsobom oznámené, že bol dodaný náhradný produkt. Pri náhradných produktoch nie je možné vylúčiť právo na odstúpenie. Náklady v prípade vrátenia sú na náklady podnikateľa.
- Riziko poškodenia a/alebo straty produktov nesie podnikateľ až do momentu dodania spotrebiteľovi alebo vopred určenému a podnikateľovi oznámenému zástupcovi, pokiaľ sa nedohodlo výslovne inak.
Článok 12 - Dlhodobé transakcie: trvanie, zrušenie a predĺženie
Zrušenie
- Spotrebiteľ môže zmluvu, ktorá bola uzavretá na neurčitý čas a ktorá sa týka pravidelného dodávania produktov (vrátane elektriny) alebo služieb, kedykoľvek zrušiť s ohľadom na dohodnuté pravidlá pre zrušenie a maximálne jednomesačnou výpovednou lehotou.
- Spotrebiteľ môže zmluvu uzavretú na určitý čas a ktorá sa týka pravidelného dodávania produktov (vrátane elektriny) alebo služieb, kedykoľvek zrušiť na konci určitého obdobia s ohľadom na dohodnuté pravidlá pre zrušenie a maximálne jednomesačnou výpovednou lehotou.
- Spotrebiteľ môže zrušiť zmluvy uvedené v predchádzajúcich odsekoch:
• kedykoľvek zrušiť a nie je obmedzený na zrušenie v určitom čase alebo v určitom období;
• zrušiť aspoň rovnakým spôsobom, ako bola uzatvorená;
• vždy zrušiť s výpovednou lehotou, ktorú si podnikateľ vyjednal pre seba.
Predĺženie
- Zmluva, ktorá bola uzavretá na určitý čas a týka sa pravidelného dodávania produktov (vrátane elektriny) alebo služieb, nemôže byť automaticky predĺžená alebo obnovená na určitú dobu.
- Na rozdiel od predchádzajúceho odseku môže byť zmluva uzavretá na určitý čas a týkajúca sa pravidelného dodávania novín a týždenníkov a časopisov automaticky predlžovaná na maximálne tri mesiace, ak môže spotrebiteľ túto predĺženú zmluvu zrušiť na konci predĺženia s maximálnou výpovednou lehotou jedného mesiaca.
- Zmluva uzavretá na určitý čas, ktorá sa týka pravidelného dodávania produktov alebo služieb, môže byť automaticky predlžovaná iba na neurčitý čas, ak spotrebiteľ môže kedykoľvek zrušiť s maximálnou výpovednou lehotou jedného mesiaca a maximálnou výpovednou lehotou troch mesiacov v prípade, že zmluva sa týka pravidelného, ale menej ako raz mesačne, dodávania novín a týždenníkov a časopisov.
- Zmluva s obmedzenou dobou na pravidelné dodávanie novín, týždenníkov a časopisov (skúšobné alebo uvádzaciu členstvo) nie je automaticky pokračovaná a končí automaticky po uplynutí skúšobného či uvádzaciu obdobia.
Trvanie - Ak zmluva má trvanie dlhšie ako jeden rok, môže spotrebiteľ po roku kedykoľvek zrušiť zmluvu s maximálnou výpovednou lehotou jedného mesiaca, pokiaľ rozumnosť a spravodlivosť nebránia zrušeniu pred uplynutím dohodnutej doby.
Článok 13 - Platba
- Pokiaľ nie je dohodnuté inak, musí byť suma, ktorú je spotrebiteľ povinný zaplatiť, uhradená do 7 pracovných dní po začiatku lehoty na rozmyslenie podľa článku 6 odseku 1. V prípade zmluvy o poskytnutí služby začína táto lehota po tom, čo spotrebiteľ obdrží potvrdenie o zmluve.
- Spotrebiteľ má povinnosť bezodkladne informovať podnikateľa o chybách v poskytnutých alebo uvedených platobných údajoch.
- V prípade neplatenia zo strany spotrebiteľa má podnikateľ s výhradou zákonných obmedzení právo účtovať primerané náklady, ktoré boli predtým oznámené spotrebiteľovi.
Článok 14 - Reklamačný poriadok
- Podnikateľ má dostatočne oznámený reklamačný postup a zaobchádza s reklamáciou v súlade s týmto reklamačným postupom.
- Reklamácie týkajúce sa vykonávania zmluvy musia byť podané podnikateľovi do 7 dní úplne a jasne vymedzené, po tom, čo spotrebiteľ zistil nedostatky.
- Reklamácie podané podnikateľovi budú zodpovedané v lehote 14 dní od dátumu prijatia. Ak si reklamácia vyžaduje predpokladaný dlhší čas na spracovanie, podnikateľ do 14 dní odpovie oznámením o prijatí a informáciou, kedy môže spotrebiteľ očakávať podrobnejšiu odpoveď.
- Ak sa nedarí reklamáciu vyriešiť vzájomnou dohodou, vzniká spor, ktorý je predmetom reklamácie.
- Spotrebiteľ sa najprv obráti na podnikateľa pri reklamáciách. Ak je internetový obchod pripojený k WebwinkelKeur a pri reklamáciách, ktoré sa nedajú vyriešiť vzájomnou dohodou, by sa mal spotrebiteľ obrátiť na WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), ktorý bezplatne zprostredkuje. Skontrolujte, či má tento internetový obchod platné členstvo na https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Ak sa ešte nenájde riešenie, spotrebiteľ má možnosť nechať svoju reklamáciu vyriešiť nezávislou arbitrážou ustanovenou WebwinkelKeur, ktorej rozhodnutie je záväzné a podnikateľ aj spotrebiteľ súhlasia s týmto záväzným rozhodnutím. Predloženie sporu tejto arbitráži podlieha nákladom, ktoré musí spotrebiteľ zaplatiť príslušnej komisii. Taktiež je možné registrovať reklamácie prostredníctvom európskeho ODR portálu (http://ec.europa.eu/odr).
- Reklamácia nepozastavuje povinnosti podnikateľa, pokiaľ podnikateľ neuviedol inak písomne.
- Ako sa reklamácia považuje za oprávnenú sprawí podnikateľ, podľa svojho výberu, nahradiť bezplatne dodané produkty alebo ich opraviť.
Článok 15 - Spory
- Na zmluvy medzi podnikateľom a spotrebiteľom, na ktoré sa vzťahujú tieto všeobecné podmienky, sa vzťahuje výhradne holandské právo. To platí aj v prípade, že spotrebiteľ má trvalý pobyt v zahraničí.
- Viedenský dohovor o predaji nie je aplikovateľný.
Článok 16 - Doplňujúce alebo odlišné ustanovenia
Doplňujúce alebo odlišné ustanovenia od týchto všeobecných podmienok nesmú byť na úkor spotrebiteľa a musia byť písomne záznam predložené alebo takým spôsobom, aby mohli byť pre spotrebiteľa prístupne uložené na trvalom nosiči údajov.